3 Trips in een verslag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kelvin - WaarBenJij.nu 3 Trips in een verslag - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kelvin - WaarBenJij.nu

3 Trips in een verslag

Blijf op de hoogte en volg Kelvin

23 April 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het woord maar weer is tijd voor een reisverslagje. Het is alweer weken geleden dat ik mijn oude verslag heb getypt. In dit verslag zal vertellen over een aantal trips die ik de afgelopen weken heb gedaan.

Coromandel
Ik ben met 7 Nederlanders en een Brit naar Coromendal gegaan. Al deze mensen waren al op Coromandel geweest en hadden de grote hotspots al gezien. Deze heb ik tijdens dit weekend helaas moeten missen. Dit wil ik in mijn periode hier nog wel een keer gaan inhalen.

Toen we weg gingen richting Coromendal hadden we alleen een gehuurde auto. We hadden nog geen weekend huis of onderdak geregeld. Dit hebben we last minute moeten doen en dat was nog zeer lastig. Uiteindelijk is het wel gelukt en we hadden nog een zeer prima huis gekregen ook. Maar voordat we daar waren, duurde nog erg lang. Onderweg had onze brokkepiloot Michiel de band kapot gereden. Dit moest vervangen worden en koste helaas zeer veel kostbare tijd in het weekend.

Uiteindelijk konden we redelijk laat in de middag beginnen met de eerste Hike van het weekend. We liepen een berg omhoog en kwamen op fenomenale uitzichtpunten. De foto’s zullen geen beschrijving nodig hebben. De avond hadden we een avondje in het huis met drankjes, hapjes en kaart spellen.

Dag 2
We zouden hier een nieuwe hike gaan doen dat ons naar Vulkaan blokken zou brengen. Na 5 uur te hebben gelopen hebben we niks vulkanisch gezien. De hike opzich was niet bijzonder en het was dus een beetje zonde van de tijd.

Taupo
In Taupo hebben we een heerlijk rustig weekend gehad waar niet al te veel op de planning stond. We begonnen de zaterdag ochtend met Mountainbiken door de bossen van Taupo. Daar kwamen we uit bij vulkanisch grond. De grond daar is zo heet, dat er continu stoom vanaf blijft komen. Dit was indrukwekkend om een keer gezien te hebben. Vervolgens hebben we in ons fantastisch gelegen huisje lasagne gemaakt.

In de avond gingen we naar de hot water pools. Dit is het beste te omschrijven als een natuurlijke jacuzzi. Midden in de nacht kan je heerlijk zitten zonder dat het water afkoelt.

Dag 2 Huku Falls
We zijn deze dag heel rustig begonnen met een rustig ontbijt en alles op een rustig tempo. Toen we eenmaal klaar waren gingen we weg uit ons weekend huisje en reden richting Huku Falls. Dit was een helder baby blauwe rivier die dwars door de natuur van Nieuw-Zeeland stroomt. Na de Huku falls zijn we rustig terug gereden richting Auckland

Bay of islands
Mijn eerste reis die ik mee ben gegaan met stagereizen was richting bay of islands. Dit was in het paas weekend dus hier hadden we 4 dagen om de trip te starten

Dag 1 watervallen en reis naar Pahia
Om 09:00 vertrokken we vanaf symonds street richting Pahia. Onderweg daar naar toe hadden we een stop bij de whangarei watervallen. Dit was de eerste waterval in Nieuw-Zeeland die ik heb gezien. En dat is best opmerkelijk aangezien ik hier al tien weken rondloop. Toen we in Pahia aankwamen hadden we alle hostel kamers verdeelt. Al snel vertrokken we richting het strand waar we met een aantal gasten hebben gevoetbald. Na het voetbal hadden we een barbecue waar we een aantal stukken vlees hadden gekregen. Na de barbecue hadden we een plek veroverd in de hot tub en daar hebben we heerlijk wat biertjes genuttigd. Na de Hot tub hadden we een thema feest met het thema back in the past. Cowboys, romeinen, hippies je zag ze allemaal rondlopen. Het was een erg gezellig feest.

Dag2 boodtocht langs de bay of islands
We hebben op dag 2 erg veel mazzel gehad met het weer. Het was de hele dag zonnig en we hebben geweldig helder weer gehad. De boodtocht ging de hele dag dwars dor de bay of islands en hier was het helderste blauwe/groene water wat ik ooit heb gezien. We hebben die dag dolfijnen, haaien en pinguins in het wild gezien. De boodtocht was super relaxed en voor iedereen een aanrader. In de avond kwamen we terug aan een strandje en daar hebben we pizza gegeten op het strand. In de avond hebben we nog wat gedronken bij een cafe dicht bij het hostel

Dag 3 Cape Reinga
Hoeveel mazzel we hadden tijdens de boodtocht, zoveel pech hadden we op dag 3. Het kwam met bakken uit de hemel en dit heeft de reis niet positiever gemaakt. Op onze weg naar Cape Reinga kwam onze bus nog vast te zitten in een modderplas. Na een uur duwen en de bus er uit proberen te krijgen in de stromende regen konden we eindelijk onze weg vervolgen
Uiteindelijk kwamen we naar een lange reis in Cape reinga uit. Dit is het meest noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland. Hier komen 2 oceanen bij elkaar en het uitzicht kan super mooi zijn. Het was alsnog wel mooi alleen het weer was zo somber dat je niet heel ver kon kijken.
Toen we onze reis vervolgde kwamen we uit bij 90 mile beach. Dit is een lang vlak strand dat ook gebruikt wordt als autoweg. Het weer was enorm opgeklaart en hier hebben we ook een aantal hele mooie foto’s kunnen maken.

Dag 4 terug naar Auckland & glow worms
Op onze terugreis kwamen we nog op een indrukwekkende plek dit was namelijk de glow worm grot. Glow worms wormen die licht geven en alleen maar leven in grotten. Je ziet ze niet op veel plekken in de wereld. Als alle lichten uit waren en je keek omhoog in de grot leek het alsof je keek naar een enorm heldere sterrenhemel. Het was leuk om een keer mee te maken en ik ben blij dat ik het gezien heb.

Andere dingen die ik heb gezien en heb gedaan in mijn tijd in Nieuw Zeeland.
- Rugby wedstrijd tussen Blues-Cheetahs (voorproefje all black - Engeland)
- Basketballwedstrijd (CJ Bruton afscheidswedstrijd)
- Hoop voetbal wedstrijden samen met een collega
- Uitgaan en drankjes doen in Auckland!
- Stage lopen moet ook nog maar even genoemd worden

Cheers,
Kelvin