De eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kelvin - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kelvin - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Kelvin van Woudenberg

Blijf op de hoogte en volg Kelvin

13 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

10 februari het is dan eindelijk zover, mijn grote avontuur in Nieuw-Zeeland kan gaan beginnen. Rond 8 uur ging ik samen met mijn ouders richting Schiphol. Na het inchecken hadden we nog heel wat tijd over en daarom konden we nog een kop koffie halen bij de Starbucks. Toen het eenmaal tijd was en ik richting de douane wilde gaan stonden opeens Arnoud en Marcel daar. Een grote leuke verassing, maar helaas moest ik heel snel door de douane poortjes. Er kwam toen pas het besef dat ik echt voor 5 maanden naar de andere kant van de wereld ga.

De eerste vlucht Amsterdam-Bangkok was heel soepel verlopen en ik heb in die periode 5 films kunnen kijken. De film Last Vegas is me het meest bijgebleven en is ook een aanrader voor degene die hem nog niet gezien hebben. De vlucht die volgde was een korte tussen Bangkok en Taipei. Van die vlucht heb ik niks mee gekregen ik sliep vrijwel direct. Toen volgde er een enorm lange wachttijd op het vliegveld van Taipei. Het was een apart vliegveld om rond te lopen. Het overspoelde er van mensen met mondkapjes, rare Chinese tekens overal en er was zelfs een Helly kitty speelhal. Gek genoeg kwam ik ook nog Minou en Martijn tegen 2 Nederlanders die gingen backpacken en ook begonnen in Auckland.

Na een lange stop in Taipei vlogen we door richting Sydney en hier liepen we een uur vertraging op. Tijdens die vlucht kregen we weer Chinese maaltijden die me echt begonnen tegen te staan. Elke keer rijst met kip als ontbijt en avond eten is niet erg aan te raden. Toen we een uur later uit Sydney vertrokken vlogen we binnen 3 uurtjes richting de eindbestemming.

Bij aankomst ging alles snel en soepel. Ik nam afscheid van mijn reisgenoten en ik wenste ze een fijne vakantie toe. Ik werd opgehaald en afgezet bij Empire apartmens. Op dat moment was ik heel blij dat ik mijn heerlijke bed zag voor op z'n minst de komende 10 weken. Helaas woon ik hier in het begin nog alleen en is het wachten tot het weekend dan komen er mensen bij in.

Donderdag ochtend ben ik als eerst boodschappen gaan doen, maar al heel snel was ik midden in het centrum van Auckland ik zag hier alle mooie gebouwen en winkels en ik keek mijn ogen uit. Toen kreeg ik heel erg trek en besefte ik dat ik kwam om de supermarkt te zoeken. Na het bezoek van de supermarkt besefte ik dat ik door alle indrukken niet meer precies wist waar mijn appartement was. Gelukkig na een zoektocht en wat rondvragen kon ik het weer terug vinden.

Over een uurtje zie ik Kenny (klasgenoot) en gaan we even rondkijken in Auckland en natuurlijk een plek zoeken waar we een lekker biertje kunnen nuttigen.

  • 13 Februari 2014 - 07:08

    Eline:

    Hee Kelvin!

    Leuk om je hier te volgen.
    Heel veel succes en plezier daar. Ik wou dat ik ook daar was joh!

    Liefs

  • 13 Februari 2014 - 07:24

    Alice:

    Hey Kelvin, leuk om dit zo te lezen. Ik zal opa en oma hiermee op de hoogte houden! Zullen ze erg leuk vinden!!
    Geniet van je tijd daar!
    Groetjes

  • 13 Februari 2014 - 09:54

    Inge De Nekker:

    Klinkt nu al als één groot avontuur, Kelvin! Geniet van alle mooie momenten die je nog mee gaat maken daar in Nieuw-Zeeland! Voor je het weet is alles weer voorbij en leef je weer je 'normale' leven. Enjoy and be safe! X Inge

  • 13 Februari 2014 - 14:24

    Daniëlle:

    Leuk om te lezen!
    Super veel plezier en maak er een leuke tijd van! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelvin

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 3044

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 16 Juli 2014

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: