Tijd vliegt voorbij in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kelvin - WaarBenJij.nu Tijd vliegt voorbij in Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kelvin - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt voorbij in Nieuw Zeeland

Door: Kelvin van Woudenberg

Blijf op de hoogte en volg Kelvin

09 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het is niet te beschrijven hoe snel de tijd voorbij vliegt in Nieuw-Zeeland. Het vorige verslag is maar iets meer dan een week geleden, maar in de tussen tijd is er zoveel gebeurd. Het begon afgelopen vrijdag Yashu had zijn laatste werkdag bij Impression. Marcia had voor iedereen ongelofelijk veel eten klaar gemaakt. Deze maaltijd was goed genoeg om de reis richting het noorden van Nieuw-Zeeland te maken. Ik ben hier samen met Niels, Primo, Marco, Maarten en Johan naar toe gegaan. De eerste avond was heel rustig verlopen en hebben we enkel een paar drankjes gehad. De volgende ochtend moesten we namelijk om 7 uur opstaan omdat we gingen snorkelen/duiken bij Poor Knight Island. Om daar te komen moesten we nog een uur op de boot zitten. Toen we daar aankwamen zagen we een gigantische vulkaan. In deze vulkaan was de grootste water grot van de wereld, hier worden ook muziek concerten in gegeven, omdat het geluid daarbinnen een mooi effect geeft. Toen ging ik snorkelen en het moment dat ik onder water keek zag ik super helder blauw water. Het uitzicht was fenomenaal, omdat je ongelofelijk ver kon kijken. Ook waren er redelijk veel vissen die rustig om me heen zwemmen. Dit was een super ervaring die ik niet had willen missen. Toen waren we weer bij ons huisje aangekomen en besloten we te gaan barbecuen. De barbecue had een super locatie want tijdens het eten keken we over een super mooie rivier en over de zee. Al met al was dit een geslaagde afsluiting van een heerlijke dag.

De volgende dag gingen we naar een super mooi strand met de naam Whale of bay. Echter om daar te komen moesten we heel wat Kilometers lopen. Maar tijdens die wandeltocht zagen we al de allermooiste stranden, bergen en planten. Aangekomen bij Whale of bay zagen we een super blauw water en een wit strand. Uiteindelijk moest dit weekend tot een einde komen en begint er weer een nieuwe werk week.

Ik wou dat ik over werk ook zulke mooie verhalen kon typen, maar dit is helaas niet het geval. Deze stage week is super snel voorbij gegaan en het bevalt me nog super goed. Het werk dat ik krijg wordt wel steeds meer, maar daardoor gaan de dagen alleen maar sneller voorbij. Al met al ben ik blij dat ik deze keuze heb gemaakt voor dit bedrijf. Ik denk dat de dagen hier ook snel gaan omdat ik naast mijn stage veel dingen doen in Auckland. Om een beeld te schetsen zou ik voor jullie een snelle opsomming maken.

Maandag: Damon een collega vroeg me mee om met zijn zaalvoetbal team mee te doen. Ik vond het het heel leuk dat hij me meevroeg en uiteindelijk ging het ook best goed. We hebben met 5-2 gewonnen. Dit was de eerste overwinning voor dit team

Dinsdag: In Cassete 9 hebben ze elke dinsdag een loterij waarbij je geweldige uitjes kan winnen. Als je een drankje besteld krijg je direct zo’n lot. Het is een heel leuk concept en het was een gezellige avond. Helaas ben ik zelf niet in de prijzen gevallen.

Woensdag: Primo en Niels gaven een huisfeest dit was een geslaagde en super gezellige avond.

Donderdag: Samen met Primo en Niels aangesloten bij een kroegentocht. Dit was een gezellige avond alleen moet nu de vrijdag met veel koffie doorkomen.

Vrijdag: Na de vrijdag middagborrel op werk ben ik samen met Niels naar de Vector Arena gegaan om een basketbal wedstrijd te bezoeken. Het gaat om de wedstrijd tussen Auckland en Melbourne. Dit was een enorm belangrijke wedstrijd die ze moesten wennen. En helaas wist Auckland niet te winnen van Melbourne.

Zaterdag: Om 10 uur heb ik samen met Niels en Primo de boot genomen richting waiheke island. Hier kwamen we heel toevallig Sander tegen die daar het weekend heen ging. Toen we op het eiland waren hebben we besloten om mountainbikes te huren. We kwamen langs erg mooie stranden en andere gebieden. Uiteindelijk hebben we de meest ranzige pizza ooit gegeten op Waiheke Island. Maar dat mocht de pret niet drukken het was een super mooie zaterdag.

De zondag was heel rustig ik heb lekker uitgeslapen en afleveringen van een serie gekeken. Verder heb ik nog redelijk uitgebreid met mijn huisgenoten.

Nu zit ik op stage en moet ik weer aan het werk. Iedereen in Nederland welterusten,

Cheers

  • 09 Maart 2014 - 23:34

    Robin:

    Kelvijnus!! Goed om te horen dat je het zo
    Naar je zin hebt. En ik hoor het wel dat ijzeren
    Onderbroekkie hoef ik je niet na te brengen.
    Hopelijk ga je nog veel meer toffe dingen doen, kunnen we de foto's snel zien
    En dat je maar weer heel in NL aankomt. ;)
    Geniet ervan! Liefs xx

  • 09 Maart 2014 - 23:50

    Nessj:

    Hooooii!! Waaaauw hou eens op!! Super weer jaa, en fijn om te horen dat je het naar je zin hebt!! Zeer logisch, is niet normaal wat je allemaal doet daar! Ik ben nog steeds heel jaloers!
    Nou wij hebben het vandaag ook heerlijk gehad in Holland, 18 graden in Assen (nu al)

    Heeel veel succes en ik ben benieuwd naar je volgende verhalen!

    liefs xxx Nas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelvin

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 3045

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 16 Juli 2014

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: