Begin van mijn stage - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kelvin - WaarBenJij.nu Begin van mijn stage - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Kelvin - WaarBenJij.nu

Begin van mijn stage

Door: Kelvin van Woudenberg

Blijf op de hoogte en volg Kelvin

26 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Naarmate ik langer aanwezig ben in Auckland besef ik ook dat het hier steeds drukker wordt. Overdag stage lopen en in de avonden en weekenden probeer ik zoveel mogelijk activiteiten buiten mijn appartement te ondernemen. Het heeft even geduurd, maar hier is dan toch mijn tweede reisverslag.

Op vrijdag 14/02 stond er een ontmoeting met de organisatie die heel mijn stage periode heeft mogelijk gemaakt op de planning. Ik moest daar om 2 uur zijn en de afspraak was een halfuurtje reizen vanaf mijn appartement. Een goede kans om is uit te zoeken hoe het openbaar vervoer van Auckland in elkaar steekt. Er is veel informatie op me afgekomen over allerlei zaken in Auckland en Nieuw-Zeeland.
Een dag later ging ik samen met stagereizen een rondtocht door Auckland maken. Met die excursie verwachte ik informatie en historie over de stad. Maar niet was minder waar we gingen naar 2 mooie uitkijk posten in de wijk Devenport. Hier zag je heel mooi de skyline van downtown Auckland en aan de andere kant zag je de rustige en o zo mooie natuur van Nieuw-Zeeland. Met deze trip heb ik ook weer nieuwe mensen mogen leren kennen. Die avond ben ik voor het eerst het nachtleven van Auckland ingedoken. Het nachtleven in deze stad is heel gezellig, veel leuke kroegjes en discotheken.

Toen na een geweldig weekend begon mijn eerste stage dag. Ik mocht de eerste dag tussen 10uur en half 11 aanwezig zijn, dus ik kwam keurig om 10:15 aan. Toen ontmoete ik de algemeen directeur Aaron Tunstall een hele vriendelijke man die me aan iedereen heeft voorgesteld. Het is een heel leuk team van mensen, maar ik heb slechts met een paar mensen veel te maken. De persoon waar ik het meest mee ga samen werken is Anita. Een hele aardige spontane vrouw die oorspronkelijk uit Nederland is geboren. Vervolgens ben ik met Jacob meegegaan hij geeft rondleidingen in huizen en probeert die huizen te verkopen. Het was een leuke ervaring en Jacob heeft me nog wat meer bijgepraat over wat het bedrijf doet. Het was een leuke eerste dag met veel nieuwe indrukken die op me afkwamen. De rest van mijn stage week was heel veel kennis maken met de mensen en de werkzaamheden in het bedrijf
Halverwege deze week heb ik ook eindelijk mijn eerste huisgenoot gekregen. Mijn huisgenoot is Bruno en komt uit New Caledonia. Dit is een eiland dat heel dicht bij Nieuw-Zeeland ligt. Toen de week voorbij was zijn wij samen met Marco en Martijn naar en openlucht bioscoop gegaan. Hier hebben we lekker wat biertjes gedronken en het weekend goed ingeluid.

Op zaterdag stond er een wandeltocht van 10 kilometer op het programma. De wandeltocht ging langs hele mooie parken en hele mooie uitkijkposten. We begonnen bij Albert Parc en liepen vervolgens richting de vulkaan Mt Eden. Dit was een hele klim, maar het uitzicht was grandioos. Daarna gingen we door richting 1 tree hill, dit is een groot monument boven op een hoge heuvel. Boven op deze punten besefte ik pas hoe groot Auckland is en hoe uitgestrekt deze stad is. Toen ik thuis kwam was er nog een nieuwe huisgenoot dit is een man van 42 die uit Brazilië komt. Het huis is nu vol en ik vind het prima met wie ik dit appartement deel.

Helaas moet ik na weekenden ook gewoon weer stage lopen. Deze week worden mijn stage oprdrachten besproken met mijn stagebegeleiders. Nu is het maandag en ik kan het goed vinden met iedereen binnen het bedrijf. De mensen sociaal en oprecht geïnteresseerd in wat ik doe en wat ik hier wil gaan doen. Wel besef ik dat er steeds ietsjes meer van mij verwacht wordt in het bedrijf.

Dinsdag avond ben ik samen met Maarten, Primo, Niels en Marieke naar een pub gegaan. Hier kon je voor 5NZD drank halen en daarbij kreeg je een lot waarmee je kans maakte op prijzen als skydiven, bungeejumpen en trips door Nieuw-Zeeland. Helaas heb ik geen van deze prijzen gewonnen, maar het was gezellig en volgende week is er weer een nieuwe kans.

Aankomend weekend ga ik duiken/snorkelen bij Poor Knights, dit schijnt een van de mooiste plekjes op de wereld te zijn waar je dit kan doen. Vanavond ga ik dit bespreken met 5 anderen met wie ik er heen ga.

In het volgende verslag kan je lezen hoe ik het daar heb gehad!

Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kelvin

Actief sinds 13 Feb. 2014
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 3039

Voorgaande reizen:

10 Februari 2014 - 16 Juli 2014

Stage Nieuw Zeeland

Landen bezocht: